Forum www.tyskapostapokalipsa.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tłumaczenie - Twilight Imperium - Shattered Empire

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.tyskapostapokalipsa.fora.pl Strona Główna » Planszówki Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tłumaczenie - Twilight Imperium - Shattered Empire
Autor Wiadomość
Muzyk
Uber Knur



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krypta 69
Płeć: Mężczyzna

Post Tłumaczenie - Twilight Imperium - Shattered Empire
Pierwsze karty to karty celów:

Cele tajne:
Expansionist – I control 8 systems outsider of my Home System. I „control” a system if i have AT east one (non-Fighter) ship tere, and I control etery planet In the system. – 2 Victory Points
Regulator – I destroyed Space Docks controlled by two different players this turn. - 2 Victory Points
Threatening – I control systems adjacent to 2 different player`s Home Systems. I „control” a system if I have at least one (non-Fighter) ship tere, and I control etery planet In the system. - 2 Victory Points

Cele ogólne Fazy I:
I now spęd 3 Command Counters from my Command and/or Strategy Allocation areas. - 1 Victory Points
I won a Space Battle against AT least 3 opposing chips In one system this turn. - 1 Victory Points
I took control of 3 planets this turn. - 1 Victory Points
I am blockading an oponent`s Space Dock. - 1 Victory Points
I successfully invaded one planet containing at least 1 opposing Ground Force this turn. - 1 Victory Points
I now spęd 10 resources or 10 influence. - 1 Victory Points
I control planets with a Total influence great er than the player to my immediate right and great er than the player to my immediate left. - 1 Victory Points
I control Mecatol Rex. - 1 Victory Points
I now spęd 4 Trade foods, 3 resources, and 3 influence. - 1 Victory Points
I have more than one Thechnology Advance In 3 different colors. - 1 Victory Points

Cele ogólne Fazy II:
I now spend 6 Command Counters from my Command and/or Strategy Allocation areas. - 2 Victory Points
I won two Space Battles this turn, each In different systems and against at least 3 opposing chips. - 2 Victory Points
I successfully invaded two planets, each containing at least 1 opposing Ground Force, this turn. - 2 Victory Points
I destroyed an oponent`s Space Dock at the end of combat this turn. - 2 Victory Points
I now spęd 20 resources or 20 influence. - 2 Victory Points
I have 5 Technolgy Advances of the same color. - 2 Victory Points
I control the Mecatol Rex system and at least 3 systems adjacent to it. I „control” a system if I have at least one (non-Fighter) ship there, and I control etery planet In the system. - 2 Victory Points
I control 11 planets outsider me Home System. - 3 Victory Points
I have at least 4 (non-Fighter) chips In two different oponent`s Home Systems. – I WIN THE GAME.

Cele Specjalne: (zielone z artefaktami)
Voice of the Council – Before Rusing the primary ability of the Political or Assembly Strategy, its owner may call for a vote to see tho Bains control of this Objective. - 1 Victory Points
Lazax Armory - I control the planet containing the Lazax Armory. - 1 Victory Points
Precursor Fossil – I control the planet containing the Precursor Fossil. - 1 Victory Points
Ancient Shipwreck - I control the planet containing the Ancient Shipwreck. - 1 Victory Points
Imperial Datacache - I control the planet containing Imperial Datacache. - 1 Victory Points


PS:
W drugiej odsłonie nowe karty technologi.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 9:35, 19 Gru 2011 Zobacz profil autora
Avraxis
Zbir



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Cele tajne:
Expansionist - Kontroluję 8 systemów poza systemem startowym, tzn. mam tam co najmniej jeden statek inny, niż myśliwiec i kontroluję każdą planetę w tych systemach
Regulator - zniszczyłem w tej turze Space Docki kontrolowane przez dwoch różnych graczy
Threatening - kontroluję systemy sąsiadujące z systemami startowymi dwóch różnych graczy, tzn. mam tam co najmniej jeden statek inny, niż myśliwiec i kontroluję każdą planetę w tych systemach

Cele ogólne fazy I:
Wydać trzy żetony z moich Command i/lub Strategy Allocation
Wygrać w tej turze jedną bitwę z co najmniej trzema wrogimi statkami w pojedynczym systemie
Przejąć kontrolę nad trzema planetami w tej turze
Blokować Space Docka innego gracza
Przejąć w tej turze kontrolę nad planetą, na której była co najmniej jedna Ground Force innego gracza
Wydać 10 resource albo influence
Mieć więcej influence, niż gracz po mojej lewej i gracz po mojej prawej
Kontrolować Mecatol Rex
Wydać 3 trade goods, 3 resource i 3 influence
posiadać technologie w trzech różnych kolorach

Cele ogólne fazy II:
Wydać sześć żetonów z moich Command i/lub Strategy Allocation
Wygrać w tej turze dwie bitwy z co najmniej trzema wrogimi statkami w dwóch różnych systemach
Przejąć w tej turze kontrolę nad dwiema planetami, na których były co najmniej po jednej Ground Force innych graczy
Zniszczyć w tej turze Space Dock innego gracza w wyniku bitwy
Wydać 20 resource albo 20 influence
Mieć 5 technologii tego samego koloru
Kontrolować Mecatol Rex i co najmniej 3 sąsiednie systemy, tzn. mieć tam co najmniej jeden statek inny, niż myśliwiec i kontrolować każdą planetę w tych systemach
Kontrolować 11 planet poza startowymi
Mieć co najmniej 4 statki inne, niż myśliwiec w systemach startowych dwóch innych graczy - WYGRYWAM GRĘ

Cele specjalne:
Voice of the Council - przed zagraniem głównej zdolności strategii Polityki albo Assembly, właściciel tej strategii może zwołać głosowanie, zwycięzca glosowania otrzymuje tę kartę celu.
Pozostałe - kontrolować planetę na której znajduje się Lazax Armory/Precursor Fossil/Ancient Shipwreck/Imperial Datacache


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Avraxis dnia Pią 11:58, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
Wto 21:36, 20 Gru 2011 Zobacz profil autora
Muzyk
Uber Knur



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krypta 69
Płeć: Mężczyzna

Post
Nowe technologie:
CZERWONY:
Assault Cannon
Requires: Cybernetics AND Automated Defense Turrets.
Before Any Space Battle begins, your participating Dreadnoughts May each fire one shot. Any hits are applied immediately, and casualties do not receive return fire.

Automated Defense Turrets
Requires: Hylar V Assault Laser.
All of your Destroyers receive +2 and roll 1 additional die on all Anti-Fighter Barrage Rolls.

ZIELONY:
Hyper Metabolism
Requires: Gen Synthesis
Dring Each Status Phase, you gain 1 additional Command Counter.
In addition, before drawing Action Cards, you May Giscard 1 Action Card from your hand to Draw 1 additional card.

NIEBIESKI:
Advanced Fighters
Requires: Type IV Drive
Your Fighters do not require the suport of Carriers or Space Docks, May move independently with a movement rate of 2, and receive +1 on combat Rolls.
Enemy chips May not move through a system your Fighters occupy. Fighters In excess of a system`s Fighter capa city Mount towards your Fleet Supply limit.

Maneuvering Jets
Requires: XRD Transporters
Your opponents receve -1 to all PDS Rolls targeting your chips (or -2 if the PDS is fi ring from an adjacent system).
In addition, you receive -1 to all your Space Mine Rolls, and your chips do not have to stop when ente ring an Ion Storm.

ŻÓŁTY:
Micro Technology
Requires: Stasis Capsules OR Salween Tools
When you receive Trade Goods from your trade agreements, you now receive one additional Trade Good for each of your active trade agreements.

Nano Technology
Requires: Micro Technology
Your Dreadnoughts and War Suns May not be targeted by your opponents` Action Cards.
In addition, when you claim a planet, you gain its planet card refreshed.

------------------------------------------------------------------------------------

Race-Specific Technologies:

Baronia Letnev:
L4 Disruptors
Cost: 6 Resources,
You May use your race`s special ability Turing Invasion Combat without playing Any Trade Goods.

Empiraty Hacanu
Production Centers
Cost: 3 Resources,
As an Action, you May spęd one Command Counter from your Strategy Allocation area to gain 6 Trade Goods. You must then give 2 of you Trade Goods to one Rother player. You may Orly if you have fewer than 6 Trade Goods.

Federacja Sol
Mark II Advanced Carriers
Cost: 4 Resources,
Your Carriers now have a capa city of 8 and gain the „sustain damage” ability.

Koalicja Mentaków
Salvage Operations
Cost: 4 Resources,
Gain 2 Trade Goods at the end of each Space Battle In chich you partieipate. If you won the bat tle, you may build one ship In the system of a unit type that you destroyed Turing combat. You must pay the ship`s resource cost.

Kolektyw Naalu
Telepathic Mind Weapon
Cost: 5 Resources,
Whenyour oponent activates a systm that you control, He immediately loses 1 Command Counter from the Fleet Supply area of his race sweet.

Królestwo Xxcha
Diplomats
Cost: 5 Resources,
Once per turn, when an oponent activates a system you control, you may spęd a Command Counter from Your Strategy Allocation area to force him to instead place the Command Counter into his reinforcents and immediately end his action.

Plemiona Yssaril
Shuttle Logistics
Cost: 3 Resources,
At the start of the Status Phase, you may choose a system that does not contain Any enemy chips. Your Ground Forces in the chosen system may move to Any frendly planet in the same or an adjacent system (that does not contain Any enemy ships).

Sardakk N`orr
Berserker Genome
Cost: 5 Resources,
At then end of the first round of Space Battle or Invasion Combat, roll one die for each casualty you Take. If you roll at least one 10, your oponent must immediately Take 2 additional casualties.

Uniwersytety Jol-Nar
Spatial Conduit Network
Cost: 6 Resources,
Once per turn when moving, you may move ships from one system you control to any other system you control as if the system were adjacent. Your ships using this movement must end their movement in a system you control.

Współjaźń Lizix
Dreadnought Invasion Pod
Cost: 2 Resources,
Your Dreadnoughts may now Carry 1 additional Ground Force unit.

Bractwo Yin
Fanaticism
Cost: 4 Resources,
You may use your race`s special ability twice at the start of each Invasion Combat.

Klany Saar
Floating Factory
Cost: 3 Resources,
Your Space Docks have a production capa city of 5, a fighter capa city of 5, and receive +1 movement.

Płomienie Muaat
Magmus Reactor
Cost: 5 Resources,
Your War Suns now have +1 movement and a base cost of 10 resources.

Winnu
Bioptic Recyclers
Cost: 3 Resources,
As an Action, you may Giscard an Action Card from your hand to gain 2 Trade Goods or 1 Command Counter.

PS:
W trzeciej odsłonie nowe Karty strategi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Muzyk dnia Śro 9:33, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Śro 9:31, 21 Gru 2011 Zobacz profil autora
Avraxis
Zbir



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Dla przypomnienia:
requires = wymaga (tu podane są technologie, które trzeba mieć, żeby móc kupić daną technologię)
cost = koszt

Cytat:
Assault Cannon
Requires: Cybernetics AND Automated Defense Turrets.
Before Any Space Battle begins, your participating Dreadnoughts May each fire one shot. Any hits are applied immediately, and casualties do not receive return fire.

Przed walką twoje dreadnoughty mają dodatkowy strzał (tak jak ta technologia, co daje zdaje się Cruiserom albo innym tam ciotkom dodatkowy strzał, Assault Cannon daje to samo, tylko, że dreadnoughtom).

Cytat:
Automated Defense Turrets
Requires: Hylar V Assault Laser.
All of your Destroyers receive +2 and roll 1 additional die on all Anti-Fighter Barrage Rolls.

Twoje destroyery mają +2 do rzutu i dostają dodatkowy rzut kostką, gdy używają tej swojej zdolności, która im pozwala przed walką strzelać do fighterów.

Cytat:
Hyper Metabolism
Requires: Gen Synthesis
Dring Each Status Phase, you gain 1 additional Command Counter.
In addition, before drawing Action Cards, you May Giscard 1 Action Card from your hand to Draw 1 additional card.

Podczas Status Phase (to ta ostatnia faza, gdzie się wszystko odnawia) dostajesz dodatkowy żeton dowodzenia (command counter).
Przed ciągnięciem kart akcji możesz wyrzucić jedną kartę akcji z ręki i pociągnąć dodatkową kartę.

Cytat:
Advanced Fighters
Requires: Type IV Drive
Your Fighters do not require the suport of Carriers or Space Docks, May move independently with a movement rate of 2, and receive +1 on combat Rolls.
Enemy chips May not move through a system your Fighters occupy. Fighters In excess of a system`s Fighter capa city Mount towards your Fleet Supply limit.

Twoje fightery nie potrzebują transportowców ani space docków do życia, mogą latać same (ruch: 2) i dostają +1 do rzutów w walce.
Statki przeciwników nie moga przelatywać przez systemy, gdzie masz fightery. Jeśli masz więcej fighterów, niż normalnie możesz pomieścić w danym systemie, dodatkowe fightery liczą się do limitu floty.

Cytat:
Maneuvering Jets
Requires: XRD Transporters
Your opponents receve -1 to all PDS Rolls targeting your chips (or -2 if the PDS is fi ring from an adjacent system).
In addition, you receive -1 to all your Space Mine Rolls, and your chips do not have to stop when ente ring an Ion Storm.

Przeciwnicy mają -1 do rzutu, gdzy strzelają PDS-ami w twoje statki (-2, jeśli strzelają z systemu obok).
Dostajesz -1 do rzutów w Space Mine (nie mam pojęcia, co to, chyba coś, co się pojawia w tym dodatku) i twoje statki nie muszą się zatrzymywać, gdy wlatują do Ion Storm (to jedno z tych nowych pól specjalnych).

Cytat:
Micro Technology
Requires: Stasis Capsules OR Salween Tools
When you receive Trade Goods from your trade agreements, you now receive one additional Trade Good for each of your active trade agreements.

Gdy dostajesz trade goods za kontrakty handlowe, dostajesz jeden dodatkowy trade good za każdy swój aktywny kontrakt.

Cytat:
Nano Technology
Requires: Micro Technology
Your Dreadnoughts and War Suns May not be targeted by your opponents` Action Cards.
In addition, when you claim a planet, you gain its planet card refreshed.

Twoje dreadnoughty i słoneczka są odporne na karty akcji przeciwników (tak dokładnie: nie mogą być ich celem, tzn. jeśli na karcie jest napisane target albo choose albo coś w tym stylu, to przeciwnik nie może wybrać twojego, ale jeśli karta działa np. na całą flotę, to działa normalnie). (wypas)
Gdy zdobywasz planetę, dostajesz jej kartę gotową (nie odwróconą, jak zwykle, gdy się zdobywa planetę). (też wypas)


Race-Specific Technologies - technologie tylko dla danej rasy:

Cytat:
Baronia Letnev:
L4 Disruptors
Cost: 6 Resources,
You May use your race`s special ability Turing Invasion Combat without playing Any Trade Goods

Baronowie mają zdolność, którą mogą użyć na początku inwazji na planetę, jeśli zapłacą trade goods. Ta technologia pozwala im użyć tej zdolności bez płacenia.

Cytat:
Empiraty Hacanu
Production Centers
Cost: 3 Resources,
As an Action, you May spęd one Command Counter from your Strategy Allocation area to gain 6 Trade Goods. You must then give 2 of you Trade Goods to one Rother player. You may Orly if you have fewer than 6 Trade

Jako akcja możesz wydać jeden żeton ze strategy allocation i dostać 6 trade goods. Jeśli to zrobisz, musisz dać jakiemuś innego graczowi 2 trade goods. Możesz użyć tej zdolności tylko, jeśli masz mniej, niż 6 trade goods.

Cytat:
Federacja Sol
Mark II Advanced Carriers
Cost: 4 Resources,
Your Carriers now have a capa city of 8 and gain the „sustain damage” ability.

Twoje transportowce mają ładowność 8 i dostają "sustain damage" (znaczy: mają dodatkowego hita, jak dreadnoughty i słoneczka).

Cytat:
Koalicja Mentaków
Salvage Operations
Cost: 4 Resources,
Gain 2 Trade Goods at the end of each Space Battle In chich you partieipate. If you won the bat tle, you may build one ship In the system of a unit type that you destroyed Turing combat. You must pay the ship`s resource cost.

Na końcu każdej bitwy, w której brałeś udział, dostajesz 2 trade goods. Jeśli wygrałeś tę bitwę, możesz zbudować statek w tym systemie, w którym walczyłeś. Musi to być rodzaj statku, jaki zniszczyłeś w tej bitwie i płacisz za niego pełen koszt.

Cytat:
Kolektyw Naalu
Telepathic Mind Weapon
Cost: 5 Resources,
Whenyour oponent activates a systm that you control, He immediately loses 1 Command Counter from the Fleet Supply area of his race sweet.

Jeśli jakiś przeciwnik aktywuje system, który kontrolujesz, ten przeciwnik traci jeden żeton z Fleet Supply na karcie swojej rasy.

Cytat:
Królestwo Xxcha
Diplomats
Cost: 5 Resources,
Once per turn, when an oponent activates a system you control, you may spęd a Command Counter from Your Strategy Allocation area to force him to instead place the Command Counter into his reinforcents and immediately end his action.

Jeśli jakiś przeciwnik aktywuje system, który kontrolujesz, możesz wydać żeton ze Strategy Allocation, przeciwnik traci wtedy żeton, którym aktywował system i natychmiast kończy akcję.

Cytat:
Plemiona Yssaril
Shuttle Logistics
Cost: 3 Resources,
At the start of the Status Phase, you may choose a system that does not contain Any enemy chips. Your Ground Forces in the chosen system may move to Any frendly planet in the same or an adjacent system (that does not contain Any enemy ships).

Na początku Status Phase możesz wybrać system, w którym nie ma żadnych statków przeciwnika. Możesz przemieścić Ground Forces z jednej planety na inną planetę, którą kontrolujesz w tym samym lub sąsiednim systemie (jeśli nie ma tam statków przeciwnika).

Cytat:
Sardakk N`orr
Berserker Genome
Cost: 5 Resources,
At then end of the first round of Space Battle or Invasion Combat, roll one die for each casualty you Take. If you roll at least one 10, your oponent must immediately Take 2 additional casualties.

Na końcu pierwszej rundy bitwy kosmicznej lub inwazji rzuć kostką za każde trafienie, które otrzymałeś. Jeśli wyrzucisz choć jedną 10 lub wyżej, twój przeciwnik natychmiast otrzymuje dwa trafienia.

Cytat:
Uniwersytety Jol-Nar
Spatial Conduit Network
Cost: 6 Resources,
Once per turn when moving, you may move ships from one system you control to any other system you control as if the system were adjacent. Your ships using this movement must end their movement in a system you control.

Raz na turę podczas ruchu możesz przenieść swoje statki z systemu, który kontrolujesz do innego systemu, który kontrolujesz, tak jakby oba systemy były obok siebie. Ten ruch musi się zakończyć w systemie, który kontrolujesz.
(słoiki są przegięte)

Cytat:
Współjaźń Lizix
Dreadnought Invasion Pod
Cost: 2 Resources,
Your Dreadnoughts may now Carry 1 additional Ground Force unit.

Twoje dreadnoughty mogą przewozić jedną dodatkową jednostkę naziemną.

Cytat:
Bractwo Yin
Fanaticism
Cost: 4 Resources,
You may use your race`s special ability twice at the start of each Invasion Combat.

Możesz użyć specjalną umiejętność tej rasy dwa razy na początku każdej inwazji.

Cytat:
Klany Saar
Floating Factory
Cost: 3 Resources,
Your Space Docks have a production capa city of 5, a fighter capa city of 5, and receive +1 movement.

Twoje space docki mają limit produkcji 5, mieszczą 5 fighterów i dostają +1 do ruchu.

Cytat:
Płomienie Muaat
Magmus Reactor
Cost: 5 Resources,
Your War Suns now have +1 movement and a base cost of 10 resources.

Twoje słoneczka mają +1 do ruchu i kosztują 10 resource.

Cytat:
Winnu
Bioptic Recyclers
Cost: 3 Resources,
As an Action, you may Giscard an Action Card from your hand to gain 2 Trade Goods or 1 Command Counter.

Jako akcja możesz wyrzucić kartę akcji z ręki i dostać 2 trade goods lub command countera.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Avraxis dnia Pią 17:08, 30 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 17:03, 30 Gru 2011 Zobacz profil autora
Muzyk
Uber Knur



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krypta 69
Płeć: Mężczyzna

Post
1. LEADERSHIP
Primary Ability: Take Charge.
Receive 3 Command Counters from your reinforcements. Your may then immediately use this card`s secondary ability.
Secondary Ability: Masterful Tactician.
You may spend influence to purchase up to 3 Command Counters from your reinforcements. You receive 1 Command Counter forr etery 2 influence you spend.

2.DIPLOMACY II
Primary Ability: Demilitarized Zone.
Chose either A) or b)
a)Choose one system containing a planet you control. Each oponent must place one of his Command Counters into the system from his reinforcements.
b)Execute the secondary ability of this card without paying a Command Counter or Any influence.
Secondary Ability: Peaceful Annexation.
Spend 1 Command Counter from your Strategy Allocation area and 3 influence to claim an empty planet adjacent to a system you control. Place your Control Marker on the Planet.

3.ASSEMBLY
Primary Ability: Senate.
Draw 1 Political card and 2 Action Cards. Then choose either a) or b). You may not choose option a if you are the Speaker.
a)Claim the Speaker token and choose one other player to play a Political Card and resolve its agenda.
b)Choose one other player to claim the Speaker token. Play a Political Card from your hand and resolve its agenda.
Secondary Ability: Morale Boost.
Spen 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to refresh Any number of your Planet Cards with Total combined resource and influence of 6 or less.

4.PRODUCTION
Primary Ability: Tight Deadlines
Immediately build units in one of your systems containing one or more friendly Space Docks, receiving 2 additional resources with chich to build, even if you have activated this system already. Building units here does not activate the system.
Secondary Ability: Double Efforts
Spend 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to immediately build up to 3 units in one of your systems containing one or more friendly Space Docks, Even if you Have acttivated this system already. Building units here does not activate rhe system.

5.TRADE II
Primary Ability: Free Trade.
Receive 3 Trade Goods or cancel up to 2 trade agreements (you may not cancel Hacan trade agreements).
Then all players receive Trade Goods from their active trade agreements. Players who are not the active player receive 1 fewer Total Trade Goods.
Finally, open trade negotiations among all players. You must approve all New trade agreements.

6.WARFARE II
Primary Ability: High Alert.
Place the High Alert token in a system. Your ships in the system with the token gain +1 movement and +1 on all combat Rolls. If you move any ships from this system, you may move the token with them. Remove the token from the board at the start of the next Status Phase.
Secondary Ability: Reinforce.
Spend 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to move up to two of your ships from unactivated systems info Any adjacent systems you control. This does not activate the destination system(s).



7. TECHNOLOGY II
Primary Ability: Technological Focus.
Receive 1 Technology advance. You may then buy a secondo Technology advance at the cost of 8 recources. You must have the necessary prerequisites for each Thechnology.
Secondary Ability: Advanced Development.
Spen 1 Command Counter from your Strategy Allocation area and 6 resources to receive 1 Technology advance (for chich you have the necessary prerequisites)

8.BUREAUCRACY
SECIAL:
After selecting this Straregy Card, reveal cards from the Objective deck equal to the number of Bonus Counters on this card.
Primary Ability: Senatorial Control.
Receive 1 Command Counter from your reinforcements. Then Draw the top two cards from the Objective deck. Place one faceup in the common play area and the Rother on the top of the deck. You may then immediately claim one public objective that you qualify for.
Secondary Ability: New Agendas.
Spend 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to Draw one Political Card and one Action Card.

8. IMPERIAL II
Primary Ability: The Ancient Throne.
Choose either a) or b).
a)During the upcoming Status Phase, you may qualify for Any number of Public Objective Cards. Also, if you control Mecatol Rex, immediately gain 1 Victory Point.
b)You may execute the secondary ability of the this Strategy Card for free. No Rother player may execute this secondary ability.
Secondary Ability: Rapid Mobilization.
Spen 1 Command Counter from your Strategy Allocation area to build at one of your Space Docks (even if the system is already activated). This does not activate the system.

PS:
W czwartej odsłonie nowe karty polityki...
Mała zmiana planu jak mamy w to pograć to przepisze tylko jeszcze pare szczegółów i możemy sie umawiać na konkretny termin. A narazie nowe karty polityki i karty akcji zostawie sobie na deser a zajmnę sie przepisywaniem:
- Facility Cards,
- Shock Troop Totens,
- Space Mine Tokens,
- Domain Counters,
- Ion Storm (New type of Special System),
I tyle, ale do tego potrzebna jest instrukcja Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Muzyk dnia Nie 11:11, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Sob 10:32, 31 Gru 2011 Zobacz profil autora
Avraxis
Zbir



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
1. LEADERSHIP
Primary Ability: Take Charge.
Dostajesz 3 command countery i możesz natychmiast użyć secondary ability tej karty.
Secondary Ability: Masterful Tactician.
Możesz kupić do trzech command counterów płacąc 2 influence za każdy.

2.DIPLOMACY II
Primary Ability: Demilitarized Zone.
Wybierz a) lub b)
a) wybierz jeden system, w którym kontrolujesz planetę. Każdy przeciwnik kładzie na nim swój command counter z rezerwy.
b) zagraj secondary ability tej karty bez płacenia czegokolwiek.
Secondary Ability: Peaceful Annexation.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation i 3 influence by zdobyć pustą planetę w systemie sąsiadującym z systemem, który kontrolujesz i połóż na tej planecie żeton kontroli.

3.ASSEMBLY
Primary Ability: Senate.
Pociągnij jedną kartę polityki i dwie karty akcji. Potem wybierz a) lub b). Nie możesz wybrać a), jeśli jesteś speakerem.
a) dostajesz speakera i wybierasz gracza. Ten gracz zagrywa kartę polityki i rozpatrujemy ją w normalny sposób.
b) wybierasz gracza. Ten gracz dostaje speakera. Zagraj kartę polityki ze swojej ręki i rozpatrujemy ją w normalny sposób.
Secondary Ability: Morale Boost.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation i odśwież dowolną liczbę swoich planet o łącznym influence 6 lub mniej.

4.PRODUCTION
Primary Ability: Tight Deadlines
Natychmiast się budujesz w jednym ze swoich systemów ze space dockiem i dostajesz 2 dodatkowe resource do wydania. Możesz to zrobić w systemie, który wcześniej aktywowałeś i ta budowa nie aktywuje systemu.
Secondary Ability: Double Efforts
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation i natychmiast zbuduj do trzech jednostek w jednym ze swoich systemów ze space dockiem, nawet jeśli wcześniej aktywowałeś ten system. Ta budowa nie aktywuje systemu.

5.TRADE II
Primary Ability: Free Trade.
Dostajesz 3 trade goods i możesz zerwać do dwóch kontraktów handlowych (oprócz kontraktów Hacanów). Potem wszyscy dostają trade goods za swoje kontrakty, jednak każdy oprócz posiadacza tej karty dostaje 1 mniej trade goodsów. Potem negocjacje handlowe, na wszystkie nowe kontrakty potrzebna jest twoja zgoda.

6.WARFARE II
Primary Ability: High Alert.
Połóż na dowolnym systemie żeton stanu wysokiej gotowości. Twoje statki w tym systemie dostają +1 ruchu i +1 do rzutów w bitwie. Jeśli wykonasz ruch statkami z tego systemu, żeton gotowości możesz przemieścić z nimi. Na początku status phase usuwasz ten żeton.
Secondary Ability: Reinforce.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation i wykonaj ruch dwoma statkami z nieaktywowanego systemu do dowolnego sąsiedniego systemu, który kontrolujesz. Ten ruch nie aktywuje żadnego systemu.

7. TECHNOLOGY II
Primary Ability: Technological Focus.
Dostajesz jedną technologię. Możesz kupić drugą technologię za 8 resource. Musisz spełniać wymagania tych technologii.
Secondary Ability: Advanced Development.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation by kupić technologię za 6 resource. Musisz spełniać jej wymagania.

8.BUREAUCRACY
SPECIAL:
Po wybraniu tej karty odkryj kartę z talii celów za każdy bonus na tej strategii.
Primary Ability: Senatorial Control.
dostajesz 1 command counter. Ciągniesz dwie karty z talii celów. Jedną odkrywasz dla wszystkich, drugą kładziesz na górze talii. Możesz natychmiast dostać punkty za jeden cel publiczny, który osiągnąłeś.
Secondary Ability: New Agendas.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation by pociągnąć jedną kartę polityki i jedną kartę akcji.

8. IMPERIAL II
Primary Ability: The Ancient Throne.
Wybierz a) lub b)
Choose either a) or b).
a) podczas najbliższej status phase możesz dostać punkty za dowolną ilość celów publicznych. Jeśli kontrolujesz Mecatol Rex, natychmiast zdobywasz 1 punt zwycięstwa.
b) użyj secondary ability tej karty. Żaden inny gracz nie może jej zagrać w tej turze.
Secondary Ability: Rapid Mobilization.
Wydaj 1 command counter ze strategy allocation by natychmiast się budować w jednym ze swoich space doków, nawet jeśli wcześniej aktywowałeś ten system. Ta budowa nie aktywuje systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:02, 05 Sty 2012 Zobacz profil autora
Muzyk
Uber Knur



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krypta 69
Płeć: Mężczyzna

Post tłumaczenie cd
o to pierwsze 10 kart polityki z 32 Wink

Class Struggle (LAW)
„Equality between races Carnot end with Money. But it can start with it.”
FOR: When players receive Trade Goods from the Trade Strategy card, all Trade Goods are addend together and distributed evenly to etery player that Gould receive at least 1. Any that Carnot be evenly distributed are lost.
AGAINST: Each player immediately loses 2 Trade Goods.

Defend The Jewel
„We must protect the heart of our empire from invasion!”
FOR: Immediately place 1 Space Mine (not belonging to Any player) in the Mecator Rex System.
AGAINST: Each player may place 1 Space Mine (under his control) in his Homes System.

Diversified Income (LAW)
„Those who value external commerce over their own populous shall soon pay for their Lack of loyalty!”
For: No player may have more Trade Goods than the total number of planets He or she controls.
Against: Each player without Any Trade Goods immediately receives 3 Trade Goods.

Emperor (LAW)
„It is time for us to determine who shall lead u sinto a New age of prosperity.”
Elect Player
The elected player immediately Bains 1 Victory point. If He ever loses this card, He loses 1 Victory Point.

Enemy Of The Throne (LAW)
„Punishment! There must be punishment for this insubordination!”
Elect Player
If a player wins a Space Battle against this player, the attacker Bains 2 Trade Goods, 1 Command Counter, and 1 Action Card. This car dis then discarded.

Fighter Tax (LAW)
„In this time of war, let us not forg et to fill the pockets of our providers.”
For: Fighter units now cost 1 Resource each.
Against: Each player must destroy 3 of his fighters.

Fleet Restrictions (LAW)
„The lobbyists have requested what will be most profitable for the sparing industry.”
For: Players may never have more than 2 of a single ship type in a single system (including Fighters).
Against: For each system a player has with more than 2 ships of the same type, the owner must pay 1 Trade Good or destroy all excess ships.

Forbidden Research (LAW)
„There are some mysteries that science should not unravel.”
Elect Player
The elected player may not acquire any new technologies the next time the Technology Strategy car dis activated. Then Giscard this law.

Glory of the Empire (LAW)
„The pride and glory of our race Has been the center of our accomplishments.”
For: From now on, Any player that fulfills his Secret Objective receives 1 additional Victory Point.
Against: Each player that Has already fulfilled his Secret Objective immediately receives 1 Victory Point.

Hope`s End Training Ground
„Accelerate the production of our hardened warriors.”
For: The player controlling Hope`s End may immediately place 1 Ground Force and 2 Shock Troops tere.
Against: All Shock Troops in play are replaced with Ground Forces.
Discard this Agenda and Draw a new one if the Hope`s End System is not in play.

CDN.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:09, 12 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.tyskapostapokalipsa.fora.pl Strona Główna » Planszówki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin